Jak robicie bibliografię?

  1. 8 miesięcy temu

    Krok po kroku, strona po stronie w kolejności alfabetycznej, czy są do tego jakieś programy?

  2. eduKREATOR

    28 wrz 2019 Administrator

    W przypadku, gdy bibliografia nie jest zbyt obszerna tworzenie jej "krok po kroku" może się nawet sprawdzić. Śledzimy sekcję przypisów na każdej stronie i kopiujemy je do osobnego pliku np. notatnika, gdzie układamy je od razu w kolejności alfabetycznej (poczynając od nazwiska). Jeżeli, któryś z przypisów się powtarza nie umieszczamy go w bibliografii.

    Kiedy pozycji jest naprawdę dużo, to ręczne ręczne tworzenie bibliografii jest żmudne i czasochłonne.
    Pracę tę ułatwić i przyśpieszyć może korzystanie z tzw. menadżerów bibliografii i cytowań. Są to
    wyspecjalizowane programy narzędziowe pozwalające stworzyć własną bazę danych bibliograficznych, którą można wykorzystać zarówno podczas pracy nad tekstem jak również do zarządzania bibliografią załącznikową.

    Do popularnych menedżerów należą między innymi darmowe Zotero (www.zotero.org ),
    Mendeley (www.mendeley.com ) i Citavi (www.citavi.com – polska wersja) oraz komercyjne EndNote
    czy RefWorks.

    W razie pytań - służę pomocą :)

 

lub zarejestruj się, aby odpowiadać.